Kontakt uden for åbningstiden

Vi står klar til at hjælpe efter åbningstid hos Dansk Administrationscenter.

Har du akut brug for hjælp?

Får du akut brug for hjælp uden for vores normale åbningstid, skal du følge nedenstående tre trin for at sikre, at problemet bliver håndteret korrekt og hurtigt:

Kontakt din vicevært: Ring til din vicevært og indtal en besked på vedkommendes telefonsvarer. Det er vigtigt at du klart beskriver problemet og hvorfor det er akut. Send også en SMS, hvor du kort skitserer problemet.

Vent på svar: Hvis din vicevært ikke vender tilbage inden for 30 minutter, skal du tage næste skridt.

Kontakt en håndværker: Søg efter en lokal håndværker, der kan hjælpe med dit problem. Husk at bede den tilkaldte håndværker om at kontakte din vicevært den næstkommende hverdag. Oplys også selv enten din administrator eller vicevært om sagens forløb den næste hverdag.

 

Hvordan finder jeg viceværtens oplysninger?

Du finder oplysningerne til din vicevært på sedlen i opgangens entré. Står der et akutnummer på sedlen, skal du blot ringe til det.

Det er ikke alle ejendomme, som vi administrerer, hvor vi også står for ejendomsservicen. Er vi ikke anvarslige for ejendomsservice i din ejendom, skal du ligeledes ringe til de kontaktoplysninger, som fremgår af sedlen i opgangen, eller som du har fået udleveret ved indflytning.

Hvornår er en skade uopsættelig, og hvornår kan den vente?

Det er vigtigt, at du vurderer, om problemet er uopsætteligt. En uopsættelig skade er en, der medfører umiddelbar fare for skade i lejemålet eller væsentlige gener, og som ikke kan vente til næste hverdag. Eksempler på uopsættelige skader inkluderer:

  • Vandskader, hvor vandet ikke kan stoppes
  • Ingen varme eller vand – tjek først din lokale leverandørs hjemmeside for akutte driftsforstyrrelser
  • Ingen elektricitet i hele boligen – er der ikke elektricitet i fællesområder og hos din nabo, så tjek din lokale leverandørs hjemmeside for akutte driftsforstyrrelser
  • Lækager fra rør, der medfører større vandskader

Problemer, der kan vente, inkluderer:

  • En sprunget sikring
  • En dryppende vandhane
  • Mindre, ikke-akutte VVS-problemer

Husk: Hvis du tilkalder en håndværker til et problem, der ikke er uopsætteligt, kan du risikere selv at skulle betale for udrykningen. Sørg derfor for at vurdere nøje, om problemet virkelig ikke kan vente til næstkommende hverdag.

Du kan også finde svar på de oftest stillede spørgsmål her.